Vijesti

Vaš doprinos izmjeni i dopuni Prostornog plana Grada Zagreba

Autor/izvor: DAZ 18/01/2017

DAZ se zahvaljuje svima koji su sudjelovali i dali doprinos ovoj javnoj raspravi.

IZMJENE I DOPUNE PROSTORNOG PLANA GRADA ZAGREBA

Sredinom prosinca DAZ je zaprimio obavijest o javnoj raspravi na temu izmjena i dopuna Prostornog plana Grada Zagreba. Zahvaljujemo se svima koji su sudjelovali i dali svoj doprinos ovoj javnoj raspravi. Azra Suljić, dipl.ing. arh., predsjednica Sekcije urbanista Društva arhitekata Zagreba, sistematizirala je sugestije i primjedbe za Prijedlog plana za javnu raspravu te Vam ga prosljeđujemo u integralnom obliku.

1.     Definicija izgrađenost građevne čestice bi trebala biti preciznija.

2.     Definicija da stambena građevina može biti samo 'individualna građevina i niska stambena građevina' je ograničavajuća jer bi značila da višestambena izgradnja zgrade veće od 600 m2 nije moguća.

3.     Definicija neuređenog dijela građevinskog područja nije u skladu sa Zakonom o prostornom uređenju.

4.     Ono što se u Planu definira kao 'zona tradicijskih naseobina' je prema Zakonu izdvojeni dio građevinskog područja naselja te bi ga tako trebalo i nazivati.

5.     Prema članku 54. stavak 1. Zakona o prostornom uređenju (NN 153/13), Prostorni plan obvezno sadrži tekstualni dio (Odredbe za provedbu prostornog plana) i grafički dio (Kartografske prikaze). U skladu s time, potrebno je uskladiti odredbe članka 3., jer Obrazloženje nije tekstualni dio Plana, (članak 95. stavak 1. Zakona o prostornom uređenju, NN 153/13).

6.     U sadržaju II. Odredbe za provedbu ukinuta je točka 7.2. Područja posebnih ograničenja u korištenju, mada predmetna točka 7.2. i dalje postoji u strukturi odredbi za provedbu.

7.     U članku 4. točku 6. trebalo bi dopuniti u skladu s člankom 60. stavak 1. Zakona o prostornom uređenju (NN 153/13) te dodati novu točku za 'urbanistički plan županijskog značaja' u skladu s člankom 60. stavak 2. istog Zakona.

8.     U točki 2.1.3. stavak (2) i stavak (3) podstavak 3. potrebno je brisati, jer planiranje zona tradicijskih naseobina unutar područja Parka prirode Medvednica nije predviđeno Odlukom o izradi izmjena i dopuna Prostornog plana Grada Zagreba (SGGZ 7/15 i 12/16).

9.     U točki C. Ostale površine navodi se da su one određene za posebnu namjenu i infrastrukturne površine za gospodarenje otpadom, a onda se pod tom točkom navode svi zahvati od točke 2.3.2.8. Posebne namjena do 2.5. Zahvati koje je moguće planirati u svim namjenama, od kojih se neki

10.   ostvaruju na površinama određene namjene (npr. groblja za kućne ljubimce, ribnjaci i sl.), a neki ne (križevi, pčelinjaci, reklamni panoi i sl.). Lokacije groblja za kućne ljubimce su na kartografskom prikazu Građevinska područja naselja u mjerilu 1:5000 razvrstane pod točku 1.4. Ostale površine te je stoga cijelu točku C. Ostale površine u Odredbama za provedbu potrebno uskladiti.

11.   U točki 2.5. nije poželjno zadržati odredbu kako je reklamne panoe moguće postavljati bilo gdje unutar cijelog obuhvata PPZG, samo u skladu s gradskom odlukom, jer to isključuje sudjelovanje javnosti i stručne javnosti u odlučivanju o opravdanosti pojedinih takvih zahvata.

12.   Nejasna je odredba iz točke 7. (članak 12.) koja glasi: Nadležno tijelo je u skladu sa posebnim propisom izradilo stručnu podlogu-studiju "Obilježja područja sa stanovišta zaštite prirode s prijedlogom mjera zaštite za potrebe Izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja Grada Zagreba" (Državni zavod za zaštitu prirode, Zagreb, svibanj 2015.g.), odnosno nije jasno da li se i ovaj zasebni elaborat smatra 'sastavnim dijelom Prostornog plana'. Njegov sadržaj potrebno je na odgovarajući način ugraditi u tekstualni i grafički dio prostornog plana.

13.   U točki 7.1.1.2. Ekološki značajna područja – ugrožena i rijetka staništa trebalo bi stajati kako su mjere zaštite utvrđene tekstualnim i grafičkim dijelom prostornog plana, umjesto Obrazloženjem, koje ne predstavlja obvezujući dio prostornog plana prilikom njegove provedbe.

14.   U točki 7.3. nedosljedno su navedena pojedina zaštićena nepokretna kulturna dobra, na način da su u točki 7.3.2. podrobnije pobrojane npr. Povijesne graditeljske cjeline, u točki 7.3.2.1. Gradska naselja, u točki 7.3.2.2. Seoska naselja, a u ostalim točkama članka 12. se ne navode pojedinačna nepokretna kulturna dobra prikazana na kartografskom prikazu 3.A. 

Smatramo da je od iznimne važnosti za provedbu Plana da sva kulturna dobra budu pobrojana u odredbama 8u skladu s grafičkim prikazom) kako primjena konzervatorskih uvjeta za zahvate u prostoru ne bi izostale.

15.   U točki 10.4.2. nije prihvatljivo određivanje uvjeta ozakonjenja građevina jer je rok za podnošenje zahtjeva za ozakonjenje prošao te bi se zahtjevi za ozakonjenje trebali obrađivati prema Planu koji je bio u to vrijeme na snazi. Također, prema čl. 6 Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama nije moguće ozakoniti građevine izvedene u parku prirode niti u navedenim koridorima.

 

DOPIS

 

Uprava DAZ-a izuzetno je zahvalna svima koji su do sada nesebično sudjelovali svojim stručnim doprinosom ovakvom radu društva. Nadamo se intenziviranju sličnih procesa u budućnosti i što većem aktiviranju članova. Društvo arhitekata Zagreba u sklopu svojih aktivnosti 2016. godine reagiralo je na inicijative koje pokreće i provodi Grad Zagreb:

 

Crkva na Savici

Povjerenstvo za natječaje, provoditelj Grad Zagreb

Slučaj Trga Franje Tuđmana

Tribina „Arhitekti za Zagreb“

Program „urbanizam.zg“ - link 1 - link 2 - link 3 

Izmjene i dopune Prostornog plana Grada Zagreba

Ostalo

Želimo stručna i provediva rješenja za obnovu Zagreba nakon potresa

27/03/2020
DAZ
"Novi zakon [o sanaciji potresa u Zagrebu] treba derogirati odredbe postojećih zakona da se skrate procedure, jer će u protivnom ovi procesi trajati 10 godina".
Državni tajnik Željko Uhlir tim je riječima tumačio ključne teze planiranog Zakona o sanaciji posljedica potresa u Zagrebu i okolici, čime je potvrdio sve ono na što je struka upozoravala više godina

Inicijativa arhitekata za uspostavom Koordinacijskog tijela za obnovu Zagreba nakon potresa

26/03/2020
DAZ
DAZ, AF, HKA, UHA, UHU i DPUH poslali su Vladi i Gradu Zagrebu inicijativu za uspostavu Koordinacijskog tijela koje treba definirati sve strateške postupke, zakonodavne okvire i provedbene mjere kako bi se ova kriza izgrađenog prostora Zagreba prevladala na kvalitetan način.

ŠTO NAKON POTRESA?

26/03/2020
DAZ
Izjava Društva povjesničara umjetnosti Hrvatske o šteti koju je potres nanio povijesnom središtu Zagreba i nužnostima obnove.

Strategija seizmičke zaštite kulturnih dobara

26/03/2020
DAZ
Potres u Zagrebu u znatnoj mjeri oštetio je kulturnu baštinu. Donosimo znanstveni rad na temu seizmičke zaštite kulturne baštine u Švicarskoj.

Podrška iz Makedonije

25/03/2020
DAZ, AAM
Udruženje arhitekata Makedonije šalje pismo podrške Zagrebu i arhitektima

Izložba natječajnih radova - Ambulanta Gračani

24/03/2020
DAZ
19.03.2020. On-line Izložbom predstavljamo radove pristigle na PROJEKTNI NATJEČAJ za izradu idejnog arhitektonsko-urbanističkog rješenja zamjenskog objekta Dom zdravlja Zagreb-Centar – AMBULANTA GRAČANI.

Oštećen DAZ-ov prostor

24/03/2020
DAZ
Zbog oštećenja uzrokovanih potresom i korona virusa ured Društva arhitekata Zagreba na adresi Trg bana Josipa Jelačića 3/1 zatvoren je do daljnjeg.

Program javnog urbanističko-arhitektonskog natječaja za prostor središta Trešnjevke

21/03/2020
DAZ
Grad Zagreb predstavlja prijedlog Programa Gradskog projekta i prijedloga Programa javnog urbanističko-arhitektonskog natječaja za Prostor središta Trešnjevke. Dodan je link Video prezentacije








Program je realiziran uz potporu 
 Grada Zagreba


Potpora:


Partneri:


Medijski partneri:


Donatori: