Kalendar

Laubica & Mala škola arhitekture: Granica i ja

19.11.2011 - 19.11.2011
Ciklus: Mala škola arhitekture - Prostor i ja

Pozivamo vas na radionicu za djecu koja će se održati u Laubi u subotu, 19.11. u 15:00 sati. Prva ovogodišnja radionica Male škole arhitekture pod nazivom Granica i ja, ovaj put u sklopu Think Space / Misli prostor programa gostuje na Laubici.

1. Radionica – Think Space / Misliti prostor / na temu granice - Granica i ja

CILJEVI:
Razumjeti  granicu kao mjesto na kojem se prostor uspostavlja preko stvaranja razlika (unutra/vani, gore/dole…)
Bez granica se ne postoji … arhitektura koja se bavi prostorom određuje (ispisuje) ga granicama (zid, strop ….)
Kada su te granice konačne i bez mogućnosti upisivanja razlika među njima i stvaranja novih prostora, prostor je napušten od korisnika.
Tijelom korisnika , njegovim različitim načinima korištenja stvara u se stalno novi prostori u prostoru i uspostavljaju nove granice. 
 
METODE I ALATI:
Radionica se odvija isključivo preko praktičnog rada.
Donosimo na radionicu onoliki broj stolica koliko je polaznika. Svaki polaznik izabire jednu stolicu i sjeda na nju . Razgovaramo potom o tome gdje je granica stolice , što su njene granice.  Vjerojatno će djeca opisati oblik i materijal. Nakon toga se djeca dignu i stave sve stolice na jedno mjesto –tj. postave ih u različite odnose. Pita ih se potom da li mogu zamisliti predmete na mjestu gdje su maloprije bili. Budući  je to mjesto zamislivo granice predmeta nisu samo materijal i oblik nego i mjesto na kojem su prije bili. Zbog mogućnosti sjećanja i zamišljanja ističemo da je čovjek taj koji određuje granice predmeta, a ne materijal ili oblik sam po sebi.
 
Čovjek koji uvijek živi u nekoj skupini, društvu mora poštovati granice koje to društvo definira. Npr – razred,
U društvu se stolice ne drže na kupu kakav su djeca napravila (naopačke i nabacano) nego se postavljaju u neku red. Taj red slaganja stolica može neka skupina dogovoriti kako želi. U krugu, u red jedna iza druge, jedna pokraj druge itd….
Svaki pojedinac dalje na toj stolici može sjediti kako god on želi, naslonjen ili ne, sa skupljenim ili prekriženim nogama itd.
Polaznike tražimo da zauzmu sami svoje pozicije sjedeći na stolicama kako god zamisle.
Šta su pri tom napravili. Koristili su svoje tijelo da individualno pokažu razliku između sebe. Različito su sjedili. Napravili su individualne GRANICE između sebe.
GRANICA JE TA RAZLIKA.
 
Prostor se pak sastoji od puno mogućih granica. Granica više nije samo stolica, nego postaje i pod, zid, strop, prozor, …. Prostor je sve oko nas, a razumijemo ga i vidimo njegove oblike tek kad imamo granicu. Tako sada dogovaramo da od stolica OGRADIMO neki prostor … PROSTOR OGRAĐEN STOLICAMA koji ima unutrašnju prazninu u koju se može ući i izaći iz nje. Tada ulazima i izlazimo svi skupa i igramo se sa ograđenim prostorom od stolica. Dakle napravili smo u jednom prostoru u kojem jesmo, drugi prostor radeći granicu između njih. 
Nakon što se izigramo prostorom  (npr unutra / vani isl…) opet ga pretvorimo samo  u niz stolica koje smo nabacali bez nekog reda.
Ovim smo pokazali da je prostor određen granicom, da je granica razlika koju konstruira čovjek.
 
Što sad čovjeka  (svakog od nas) određuje u prostoru. Njegovo tijelo. Zatražimo od polaznika da se svaki od njih iscrta na kapafiksu veličine cca 200/200cm i da unutar svog obrisa napišu svoje ime. Poslažemo te kapafikse i promatramo ih. Pokušavamo vidjeti razliku među likovima.  Opet istićemo obrisnu crtu kao granicu lika. Sada većznamo da to nije jedina granica, nego da granicu moramo na neki način izgradit. Sada izrezujemo iscrtana tijela iz ploča kapafiksa. Od ploča koje ostaju sa prazninom gradimo kubus, a sa izrezanim tijelima se igramo fluoroscentnim bojama. Tražimo od polaznika da istaknu sebe u silueti. Ispišu i obojaju njima važne elemente tijela. NPR preko rana koje su doživjeli, ili dijelova tijela za koje misle da su im najvažniji, najljepši na njima, ili koje žele sakriti. Sa individualno označenim siluetama - tijelima u crnoj sobi radimo kompoziciju kroz koju prolazimo i komentiramo granice svojih i drugih tijela u prostoru, a čime konstruiramo i potpuno novi prostor. Kubus koji je prostor sam po sebi u prostoru Laube u sebi ima izdubljen novi prostor koji je nastao izrezivanjem obrisa tijela svih polaznika čime je opet ostvaren novi prostor koji  je stvorio novu granicu.

Prvu ovogodišnju radionicu Male škole arhitekture potpisuje tim MŠA – Aneta Mudronja Pletenac, Mia Roth Čerina, Jelena Perić Bulaja, Gordana Košćec i Davorka Perić.
 
Prikladno za djecu od 5 do 12 godina. Mlađa djeca mogu sudjelovati uz prisustvo roditelja. Prijave nisu potrebne, samo u subotu dođite u Laubu. Radionica počinje u 15 sati.

Dosadašnje radionice u sklopu Male škole arhitekture možete pogledati ovdje.

 

Predavači

Perić, Davorka, Autor

diplomirala 1999. povijest umjetnosti i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu; od 2000. -2002. koordinatorica programa neprofitne udruge Academia moderna; od 2006. stručnog programa Društva arhitekata Zagreba; vodila stručne programe vezane uz promociju članova DAZ-a, interdisciplinarna predavanja i izložbe; od 2006. - 2010. članica uredništva web stranice Društva arhitekata Zagreba; autorica brojnih interdisciplinarni programa vezanih uz problematiku prostora i suvremenu hrvatsku umjetnost; selektorica programa za domaće i inozemne izložbe, festivale / izložbe, predavanja; od 2000. - 2010.osnivačica i kustosica festivala Vizura aperta u Momjanu; piše tekstove za kataloge izložbi, te za Hrvatski filmski ljetopis, Konturu, Vijenac, Zarez i Život umjetnosti, Art Republiku, 3. program HR, ČIP, Oris i dr.; članica studijske sekcije ULUPUH-a.

Roth Čerina, Mia, Autor

Mudronja Pletenac, Aneta, Autor

   Diplomirala na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. Pohađa Interdisciplinarni humanistički poslijediplomski studij Sveučilišta u Zadru. 

   Bavi se arhitekturom kao cjelovitim društvenim oblikovanjem prostora, kroz praksu (projektiranje i realizacije građevina, filmske,tv,izlozbene scenografije, interijera), teoriju (publicistički i znanstveni rad) i civilne akcije (radionice, škole, festivali, performansi, izložbe, izlaganja).  Nagrađivana je na domaćim i međunarodnim arhitektonskim natječajima (s brojnim arhitektima i arhitektonskim uredima kao suradnik i koautor).  Sudjelovala je u organizaciji ili izlagala na brojnim institucionalnim i vaninstitucionalnim, domaćim i međunarodnim civilnim akcijama ,znanstveno - istraživačkim projektima, radionicama, izložbama, ljetnim školama i sl. Dugi niz godina bavi se temama edukacije u vizualnim umjetnostima i arhitekturi.
   Od 2007. aktivno sudjeluje u timu za provedbu programa Arhitektura i djeca, Međunarodne unije arhitekata UIA pri Hrvatskoj komori arhitekata koji organizira i međunarodni simpozij Hura Arhitektura 2009. Od 2010. jedna je od voditeljica i autorica DAZ-ovog programa PROSTORiJA (programa za osnovnoškolce) i PROSTORzaDRUGE  (programa za srednjoškolce) . Organizirala je i vodila dva jednosemestralna ciklusa radionica OBLIKOVNICA u Laubi (program za osnovnoškolce o načinima razumijevanja suvremene umjetnosti). 

Vezane vijesti

12/04/2014 - 12/04/2014

Osobni doživljaj prostora

Druga cjelina ovogodišnjeg ciklusa Male škole arhitekture pod nazivom Dijelimo prostor, započela je u subotu  5.4. prvom radionicom „Tijelo u prostoru“. Radionica se održala u prostorijama DAZ-a pod vodstvom Davorke Perić, a 12. travnja nastavljamo s drugim dijelom "Osobni doživljaj prostora"

Komentari

Morate biti logirani kako bi mogli komentirati.

Predavači

Perić, Davorka
Autor

Roth Čerina, Mia
Autor

Mudronja Pletenac, Aneta
Autor

Mala škola arhitekture - Prostor i ja

U Društvu arhitekata Zagreba održavaju se arhitektonske radionice za djecu zagrebačkih osnovnih škola. Radionice vode različiti arhitekti i arhitektonski uredi u suradnji s učiteljima likovne kulture.

Iz ciklusa

05.06.2013 - 05.06.2013
Izložba Prostor.i.ja - Mala škola arhitekture 2010.-2013. u MSU

31.08.2012 - 31.08.2012
Počinje nastava i u Maloj školi arhitekture

23.05.2012 - 23.05.2012
Mala škola arhitekture u Osnovnoj školi Šestine

29.03.2012 - 29.03.2012
Mala škola arhitekture u Osnovnoj školi Šestine








Program je realiziran uz potporu 
 Grada Zagreba


Potpora:


Partneri:


Medijski partneri:


Donatori: