Izložba

Ploha/Površina

Autor/izvor: DAZ 21/12/2011

PLOHA/POVRŠINA (PLANE/SURFACE), izložbeni serijal 2008. – 2011.  Medij umjetničkog rada – billboard standardno oglasno mjesto u javnom prostoru Zagreba je ujedno svojevrsna tema izložbe. Izložbe se mogu pogledati iz vizure vozača, pa i putnika u tramvaju na lokaciji u Držićevoj ulici; odnosno isključivo prolazeći mimo u vožnji na lokaciji u Heinzelovoj ulici.

U postizborno vrijeme u urbanom krajoliku politiku ćemo nakratko odmijeniti umjetnošću, propitujući prostor otvoren između govora u prvom licu (i autora i promatrača), reklamnog prostora i javnog prostora ulice (avenije, bulevara) grada u kojima različiti programi i mjerila (S, M, L, XL) arhitekture egzistiraju jedni pored drugih unutar urbane mreže protkane reklamama, neonskim znakovima, transportnim nadvožnjacima i zelenim pasažima koji kontekst izložbe čine redundantnim.

Pozivamo vas na uočavanje, na granici čitljivosti, izložbi Mladena Stilinovića i Patrizie Donà kao vlastitih odgovora (reakcija) umjetnika na iskustvo grada koji se stalno mijenja i oblikuje od 20. do 27. prosinca 2011. u serijalu PLOHA/POVRŠINA (PLANE/SURFACE) u mediju billboarda.

Izložbe se mogu pogledati iz vizure vozača, pa i putnika u tramvaju na lokaciji u Držićevoj ulici; odnosno isključivo prolazeći mimo u vožnji na lokaciji u Henzelovoj ulici. Donedavnoj, bivšoj, i novoj istočnoj granici zagrebačkog središta, između kojih se događa smjena industrijske, ali vitalne, produktivne zone, poslovnim i trgovinskim objektima tj. tercijalnim, uglavnom bankarskim i preprodajnim-preprodavačkim sektorom.


Patrizia Donà, Bez naziva, 2011.

U umjetničko-dizajnerskoj praksi
Patrizie Donà rad pod nazivom Hommage à Remington zasigurno zauzima posebno mjesto, proizašao iz fascinacije visoko estetiziranim i kompleksnim mehaničkim objektom. Ime Remington odnosi se na jedan od najstarijih brendova pisaćih strojeva, a datira iz 1874. godine.

Pisaći stroj, čiji su dijelovi redizajnirani i prenamjenjeni u (ne)nosive modne dodatke, za projekt Ploha/Površina vraćena je u svoj izvorni kontekst. Trodimenzionalna forma tipkovnice uplošnjena je i svedena na dvodimenzionalni medij reklame – billboarda. Uobičajeni sadržaj tipkovnice izbrisan je, a na mjesto slova, brojiki i interpunkcijskih znakova ispisana je imperativna poruka...

...citat iz djela magičnog realizma Memoria de mis putas tristes/Sjećanje na moje tužne kurve G. G. Marqueza iz 2004.

Lokacija: Držićeva – kod Branimirove („Plinara”)



Mladen Stilinović, Materijalna vrijednost lijenosti, 2011.

Istodobno s dodjelom Nagrade za životno djelo HDLU-a, izložba na billboardu Mladena Stilinovića podsjeća nas na poslovicu o dragocjenosti vremena te priziva marketinške poruke u kojima se oglašivač samoograničava na nuđenje stvari koje se mogukupiti novcem. Karl Marx je davno, suprotno uvriježenom mišljenju uočio, kao paradoksalnu, činjenicu da većina ljudi koji gladuju na svijetu – nisu lijeni.

Izložba je svojevrstan nastavak Pohvale lijenosti prvi put pročitane u galeriji Opus Operandi, Gent, 2.5.1993. gdje Stilinović zaključuje: „Umjetnici Zapada nisu lijeni i zato više nisu umjetnici, već proizvođači nečega…“ "Materijalna vrijednost lijenosti" tako se nadovezuje na pitanje "materijalne vrijednosti umjetnosti": osim što je B. Groys davno konstatirao da su umjetnici pioniri marketinga, jer prodaju nešto za čime ne postoji stvarna potreba (a J. Beuys da Kunst=Kapital), napisi (knjige, monografije, časopisi...) o umjetnosti te izložbe zapravo podupiru sustav umjetničkog tržišta. Veličajući pojedine umjetnike, likovni kritičari i teoretičari nehotice podižu vrijednost ulaganja privatnih kolekcionara i muzejskih institucija.

Lokacija: Heinzelova, razdijelni zeleni pojas – sjeverno od Nove Branimirove do Zvonimirove ulice

Autorica tj. kustosica serijala PLOHA/POVRŠINA (PLANE/SURFACE) je Silva Kalčić.
Serijal su omogućili Gradski ured za kulturu Grada Zagreba i Gradski ured za prostorno uređenje i graditeljstvo.

Prvi dio serijala Ploha/Površina (Plane/Surface) izveden je u suradnji sa Studentskim centrom Zagreb na lokaciji SC, Savska 25. U njemu su sudjelovali umjetnici Darko Fritz, Vlasta Delimar, Sandro Đukić, Igor Grubić, Vlado Martek, Predrag Dubravčić, Sofia Silvia Potočki i japanska fotografkinja Ikuko Maeda.

Dimenzije billboarda su 4 x 3 m. U izvedbi plakata Patrizie Donà korištena je, aproprijacijom vizualnog jezika marketinga tj. uobičajenih propagandnih strategija obraćanja konzumentima u javnom prostoru, intenzivna topla boja, u simboličkom značenju invanzivna-agresivna, potcrtavajući velika slova naredbene rečenice u simbolici vikanja. Slično tome najavljujem korištenje marketinške strategije sublimnog reklamiranja (pojavi se nepotpuna ili nejasna reklama, a potom se u seriji oglasa slika poput slagalice dopunjuje do potpune čitljivosti ili se reklamna poruka postupno pojašnjuje  kako bi potrošači nastavili, ili započeli činiti ono na što ih reklama navodi), koje sugerira otkrivanje polazišne "nađene" fotografije u prethodnom radu-izložbi na billboardu S. Vujičića.

Rezultati

Gradska knjižnica Grada Zagreba - PAROMLIN

28/02/2019

Objavljujemo rezultat Natječaja GRADSKE KNJIŽNICE GRADA ZAGREBA-PAROMLIN

Novosti

Program rada + članarine za 2019.

29/01/2019

Donosimo program rada DAZ-a te zahvaljujemo svim članovima koji plaćanjem članarina podupiru djelovanje DAZ-a kroz programe, sekcije i natječaja. Pozivamo Vas na uplatu članarine za 2019. godinu

Rezultati

Natječaj Dvorana za bacačke discipline Mladost

24/11/2018

Objavljujemo rezultat Natječaja za bacalište u sklopu Sportskog parka „Mladost“








Program je realiziran uz potporu 
 Grada Zagreba


Potpora:


Partneri:


Medijski partneri:


Donatori: