Mala škola arhitekture - Prostor i ja
Arhitektonske radionice za djecu zagrebačkih osnovnih škola u DAZ-u
Autor/izvor: Roman Vukoja 24/11/2010
Društvo arhitekata Zagreba, odbor Arhitektura i djeca pri HKA i Udruga za promicanje vizualne kulture OPAsu osmislili ciklus radionica namijenjen djeci pod nazivom ”Mala škola arhitekture”.

”Kada je dijete bilo dijete,
nije znalo da je dijete.
sve je imalo dušu
i sve duše su bile jedna.”
„Kada je dijete bilo dijete
postavljalo je ova pitanja:
zašto sam ja baš ja a ne ti?
Zašto sam ovdje, a ne tamo?

Radionice će se održati u prostorima DAZ-a,Trg bana Josipa Jelačića 3/I, tijekom školske godine 2010./2011. Predviđeno je ukupno 10 radionica koje će voditi arhitektonski uredi koji su osmislili i razradili zadatke u suradnji s organizatorima. Zamišljeno je da svaku radionicu pohađa 20-ero djece školske dobi s područja Zagreba. Osnovna zamisao ovog pilot-projekta je razvoj prostorne i vizualne percepcije u dječijoj dobi te svijesti o temama arhitekture, urbanizma, razumijevanja prostora i naslijeđa.
Program je dio inicijative s dugoročnim ciljem razvijanja vizualnog senzibiliteta, a cilj je uključiti što više učenika u ovaj projekt, te ostvariti kvalitetnu suradnju između arhitekata, edukatora i škola. Intencija je da se na ovaj način sustavnim radom sa djecom stvore preduvjeti z kvalitetnije vizualno obrazovanje, a da ovakve radionice u budućnosti postanu dio nastave likovne (vizualne) kulture i izbornih predmeta.

Prva radionica održana je u subotu 6.11., a vodile su je voditeljice projekta Aneta Mudronja-Pletenac, Mia Roth-Čerina, Gordana Košćec i Davorka Perić u suradnji s osnovnom školom A.G. Matoš i učiteljicom likovne kulture Helenom Habdijom.
Iduće radionice osmilsit će i voditi arhitekti iz Archisquad, Njirić+, Hura arhitektura, Neda Cilinger, Log Urbis, 3LHD, Produkcija 004, te sekcija Djeca i arhitektura Društva arhitekata Istre s Pulskom grupom.
Pozivamo roditelje i djecu da se pridruže ovom projektu.
Prijava za sudjelovanje na radionicama na e-mail: programi@d-a-z.