Kalendar

Pripreme za prijemni - arhitektura 2020

18.01.2020 - 18.01.2020
Radionica

Društvo arhitekata Zagreba i za narednu godinu provodi pripreme za prijemni ispit na arhitektonski i srodne fakultete za 2020. godinu. Uvjereni smo da je edukacija i pomlađivanje članstva naša obaveza i prilika za poboljšanje sveukupnog razumijevanja odnosa prema okolišu, društvu i vremenu u kojem živimo. Inicijalni sastanak s polaznicima održat će se u subotu, 18.01.2020. u 20h u DAZ-u (Trg bana Josipa Jelačića 3/1). Pripreme su započele 26.01.2020.

Pripreme  i ove godine,  pod mentorstvom arhitektice Anete Mudronje Pletenac  provodi  tim mladih kolega, nekadašnjih polaznika priprema, Sara Kukor i Paolo Kapović Šamanović.  
 
Aneta Mudronja Pletenac uz svakodnevnu se praksu niz godina bavi edukacijom u vizualnim umjetnostima i arhitekturi, jedna od voditeljica i autorica DAZ-ovog programa za osnovnoškolce Mala škola arhitekture – Prostor i ja, programa za srednjoškolce Prostor ZA druge, bila je dio tima za provedbu programa Arhitektura i djeca u suradnji s HKA i Međunarodnim udruženjem arhitekata (UIA) koji je organizirao i proveo međunarodni simpozij HURA arhitektura 2009. godine. Organizirala je i vodila dvosemestralni ciklus radionina Oblikovnica za osnovnoškolsku djecu u Laubi o načinima razumijevanja suvremene umjetnosti za djecu.
 
Pripreme će se provoditi u području znanja prostorne percepcije i crtanja.
 
 
„I beelieve in the social contract: Therefore I teach. I believe that the university is one of the last places that protects and preserves freedom. Therefore, teaching is also a sociopolitical act, among other things…”
John Hejduk (1929.-2000.)
 
Crtanje prema modelu (Katja Nadju) i Slika 2. prema predlošku (Sara Kukor) polaznici priprema 2018. 
 
Dugogodišnje iskustvo,  brojni učitelji,  tradicija arhitektonskog crteža, prikupljeni materijali i brojni volonterski sati koje pojedini članovi DAZ-a privatno razvijaju njegujući važnost crteža u arhitekturi  polje su na kojem smo izgradili odnos prema ovom programu.  Ciklus zadataka i procesi kroz koje polaznici prolaze na našim pripremama ističu važnosti crteža ne samo kao praktičnog alata (naučiti crtati) nego kao misaonog procesa i načina izražavanja koji je svojstven arhitektonskoj profesiji. Crtež (linija) je tu samo sredstvo koje vodi ka razumijevanju, analizi i prikazivanju fizičkog i virtualnog okoliša arhitektonskim crtežom. Crtanje bez razumijevanja i automatizirano uvježbavanje linije samo reproduciranjem viđenog ovdje se ne podučava. Tehnika, čistoća i ljepota linija određene vrste crteža svodi se, ionako,  samo na uporno ponavljanje i vježbu. Svi zadaci postavljeni su tako da podučavaju polaznike misliti crtežom, tehnika i automatika koja se dobiva vježbom mora se povezati sa  razumijevanjem prostora i arhitekture crtežom.
 
Crtanje prema modelu i Crtanje negativnog prostora prethodno  modela (Antonija Vuković) polaznica 2018. 
 
Polaznici u prvoj trećini programa, preko unaprijed pripremljenih zadataka,  prolaze ciklus koji počinje uvježbavanjem vještine promatranja i načina reprodukcije viđenog crtežom , tzv.  analitičkog crteža. Analitički crtež, na koji se ovdje dijelom referiramo,  samo je jedan od tri obavezna pripremna tečaja crtanja, koji je vodio Kandinski na Bauhaus školi (1922. do 1933.). Razvojem razumijevanja analitičkog crtanja prema modelu ili prema zadanom predlošku razvija se osnovna vještina promatranja i postavljanja zadatka. Svaki zadatak i termin (48 školskih sati u 16 termina) prati i ciljana domaća zadaća ovisna o pojedinačnom napretku kojom se polaznici  motiviraju na kontiunirani rad. Usvajanjem vještine analitičkog crtanja prelazi se na samostalnu izradu predložaka (zadataka) kao pomoćnog, apstraktnog alata za analiziranje povijesnih djela, građevina ili urbanih cjelina, sve do komleksnih geomerija (nabora, prostiranja, …).Modularna koordinacija i antropomorfne mjere dio su zadataka zadnje trećine koji osim što su povezani na konkretan podatak iz povijesti dizajna namještaja ili interijera,  polaznike upućuju na dva smjera promatranja ljudskog tijela. Tijelo  kao pojava (proporcija, mehanika, kinetika, kretanje) i tijelo kao prikaz (apstraktni prikazi tijela -  linearni obris). Ljudsko kretanje , mogućnosti i granice tijela u slobodnom (krajobraz) ili građenom prostoru (umjetnost, dizajn, arhitektura)  uvode zadnju grupu zadataka koja koristeći se saznanjima iz filmske i scenske umjetnosti polaznike dovodi do mogućnosti apstraktnog prikaza zadanog ili doživljenog narativa.   Svi postavljeni  zadaci referiraju se na teorijski podatak i istovremeno su izvori informacija korisnih za test opće kulture i temeljnu informiranost. 
 
 
Radeći sa polaznicima svi smo upleteni u mrežu međusobne poduke i razmjene iskustava. Ta razmjena je obostrana i u cilju razvoja didaktičkih materijala koji bi postali javno dostupni  svim zainteresiranima za razvoj ove vrste promatranja,  analize  i izražavanja, bez obzira na pojedinačni  trenutni interes, dob, spol  i sl.
 
Pripreme se planiraju provoditi vikendom u večernjem terminu od 18h u prostorima DAZ-a na Trgu bana Jelačića 3/1, Zagreb ili u drugom terminu prema zajedničkom dogovoru s polaznicima. Ukupno će biti održano 48 školskih sati priprema.
 
Grupa je veličine od 8 do 15 polaznika. Cijena priprema je 1100 kuna za članove DAZ-a, a za ne-članove 1450 kuna, plaćanje moguće i na rate. Pozivamo polaznike da se uključe u sustav aktivnog člana Društva arhitekata Zagreba.
 
Za prijave javiti se na e-mail pripreme.2020@d-a-z.hr. Predviđeni početak priprema je druga polovina siječnja 2020. godine. Inicijalni sastanak biti će 18.1.2020. u 20h u DAZ-u.
 

 

Komentari

Morate biti logirani kako bi mogli komentirati.








Program je realiziran uz potporu 
 Grada Zagreba


Potpora:


Partneri:


Medijski partneri:


Donatori: