Natječaj
Natječaj za idejno rješenje Javnog parka Šestine
Autor/izvor: DAZ 07/10/2025
CPV: 71200000-0 Arhitektonske i srodne usluge
Oznaka iz Plana nabave Raspisivača natječaja: 2397-2025-EMV
Registarski broj natječaja Hrvatske komore arhitekata: 173-25/ZG-KUA/NJN
1. RASPISIVAČ I NARUČITELJ natječaja je Grad Zagreb, Trg Stjepana Radića 1, 10 000 Zagreb; OIB: 6181789437; telefon: +385 1 6503788; e-mail:javna.nabava@zagreb.hr; internetska adresa:
www.zagreb.hr; odgovorna osoba: Gradonačelnik Tomislav Tomašević, mag. pol.
2. PROVODITELJ I ORGANIZATOR natječaja je Društvo arhitekata Zagreba (DAZ), Trg bana J.Jelačića 3/I, 10 000 Zagreb; OIB:87490332083; telefon: +385 1 4816 151; e-mail:
natjecaji@d-a-z.hr; internetska adresa:
www.d-a-z.hr; odgovorna osoba: Ana Boljar, dipl.ing.arh., predsjednica
3. CILJ NATJEČAJA
Šestine su nositelj specifičnih prostornih obilježja, povijesnih karakteristika i ambijentalnih osobnosti, čime određuju vrijednost u ukupnoj matrici i slici povijesnog Zagreba. Uspostavljanjem i oblikovanjem novog javnog parka i trga u središnjem dijelu naselja Šestine, uvažavajući postojeća prirodna obilježja i karakteristike prostora na zagrebačkim obroncima Medvednice, zadovoljit će se potrebe postojećih korisnika, poboljšati uvjeti života u ovom dijelu naselja te podići kvaliteta ovog gradskog prostora kao novog mjesta za druženje i događaje.
Cilj natječaja je odabir najboljeg krajobrazno-urbanističko-arhitektonskog idejnog rješenja uređenja Javnog parka Šestine u Zagrebu, između više različitih prijedloga, prema kriterijima ocjenjivanja propisanim uvjetima natječaja.
4. VRSTA I PREDMET NATJEČAJA
Natječaj se provodi u skladu s glavom IV., poglavljem 2., člancima 327.-331., Zakona o javnoj nabavi (NN 120/16, 114/22 – u daljnjem tekstu:ZJN), kao i ostalim odredbama ZJN-a koje se primjenjuju na Natječaj te odredbama Pravilnika o natječajima s područja arhitekture, urbanizma, unutarnjeg uređenja i uređenja krajobraza (NN 85/14-u daljnjem tekstu:Pravilnik) Hrvatske komore arhitekata, čijih su se odredbi svi sudionici natječaja dužni pridržavati ako one nisu u suprotnosti sa ZJN-om.
Provedeni Natječaj, u smislu članka 133. ZJN-a, bit će uvjet za pokretanje pregovaračkog postupka bez prethodne objave poziva na nadmetanje za dodjelu ugovora o javnoj nabavi usluga.
Dijelovi uvjeta natječaja prema čl. 37. Pravilnika koji nisu navedeni u ovim uvjetima natječaja sastavni su dio Uputa za sudionike. Natjecatelj definiran čl. 2., st. 1. Pravilnika sukladno ZJN-u smatra se sudionikom natječaja.
Na sudjelovanje u pregovorima bit će pozvan pobjednik natječaja, odnosno osoba ovlaštena za projektiranje koju predlaže autor ili koautori prvonagrađenog rada.
Natječaj je otvoreni, javni, opći, anonimni, jednostupanjski za realizaciju, I. stupnja složenosti KRAJOBRAZNO-URBANISTIČKO-ARHITEKTONSKI NATJEČAJ ZA IDEJNO RJEŠENJE UREĐENJA JAVNOG PARKA ŠESTINE.
5. PRAVO SUDJELOVANJA I OGRANIČENJA ZA SUDJELOVANJE U NATJEČAJU
Očekuje se formiranje stručnog tima kojeg čine stručnjaci iz odgovarajućih područja sukladno natječajnom zadatku. Sposobnost/stručnost sudionika natječaja je zadovoljena kada je:
-
barem jedan od koautora Natječajnog rada dipl.ing.arh. ili mag.ing.arh.,
-
barem jedan od koautora Natječajnog rada dipl.ing.kraj.arh., mag.ing.prosp.arch., dipl.ing.agr. - vrtlarstva i oblikovanja pejzaža ili dipl.ing.agr. - uređenje krajobraza
Pravo sudjelovanja u svojstvu sudionika natječaja imaju sve ostale fizičke ili pravne osobe bez obzira na mjesto sjedišta/prebivališta. U natječaju mogu sudjelovati i suradnici koji se ne smatra/ju autorom/koautorima natječajnog rada.
U smislu Zakona o javnoj nabavi, naručitelj je u sukobu interesa sa sljedećim gospodarskim subjektima:
Ured Ovlaštenog Krajobraznog Arhitekta Robert Duić, Stjepana Ljubića Vojvode 26, Zagreb
Quarc, obrt za dizajn i ostale usluge, Ulica kralja Zvonimira 13, Zagreb
FOA d.o.o., Ulica Otona Kučere 11, Zagreb
6. PRISTUP NATJEČAJNOJ DOKUMENTACIJI:
Natječajnu dokumentaciju, Raspisivač i Provoditelj stavljaju na raspolaganje svim zainteresiranim sudionicima natječaja, u digitalnom obliku, uz neograničen, besplatan i izravan pristup putem sljedeće poveznice:
7. OCJENJIVAČKI SUD I RADNA TIJELA NATJEČAJA
Imenovan je Ocjenjivački sud u sastavu od pet (5) članova i jednog zamjenika člana OS-a, uz članove tehničke komisije i tajnika natječaja:
Članovi Ocjenjivačkog suda (OS):
-
Kristina Perkov, mag.ing.arh., Predsjednica OS-a, predstavnica Provoditelja
-
Robert Duić, dipl.ing.agr. - vrtlarstva i oblikovanja pejzaža, predstavnik Provoditelja
-
Boris Vidaković, mag.ing.arh., predstavnik Provoditelja
-
Mirela Bokulić Zubac, dipl.ing.arh., predstavnica Raspisivača
-
Anton Zeneral, dipl.ing.arh, univ.spec.arch., predstavnik Provoditelja
Zamjenik člana OS-a:
1. Mihaela Milčić, mag.ing.prosp.arch., predstavnica Raspisivača
Tehnička komisija:
1. Mihaela Sladović, mag.ing.arh.
Tajnik natječaja:
Ivan Križić, mag.ing.arh.
8. KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE NATJEČAJNIH RADOVA
Pored usklađenosti rada s uvjetima raspisa, u pogledu sadržaja i obveznih priloga, pri ocjenjivanju radova Ocjenjivački sud valorizirat će radove u skladu sa sljedećim kriterijima:
-
kvaliteta prostorno-oblikovnog rješenja u odnosu na uži urbani kontekst;
-
prilagodba rješenja prostornoj i ambijentalnoj prepoznatljivosti Šestina, uz poštivanje specifičnih krajobraznih i povijesnih karakteristika lokacije,
-
ostvarivanje novog identiteta lokacije kroz afirmaciju urbanih i krajobraznih vrijednosti te integraciju novih sadržaja s postojećim prostornim strukturama,
-
kvaliteta oblikovanja javno dostupnih prostora (partera) unutar obuhvata, njihovu povezanost i usklađenost s potrebama različitih korisničkih skupina (inkluzivnost javno dostupnih prostora)
-
prepoznatljivost arhitektonskog i krajobraznog koncepta te estetske i oblikovne kvalitete rješenja;
-
kvaliteta oblikovanja krajobrazno-urbanističke kompozicije s naglaskom na odnose između zelenih površina, pješačkih zona i urbane opreme / urbanog mobilijara,
-
uspješnost rješenja u stvaranju nove urbane vrijednosti kroz integraciju prostora okupljanja i različitih društvenih aktivnosti
-
funkcionalnost i fleksibilnost korištenja prostora;
-
prilagodljivost prostora za različite vrste javnih događanja i manifestacija, uključujući sezonske promjene i privremene sadržaje, s naglaskom na jednostavnost i intuitivnost korištenja,
-
osiguravanje pristupačnosti i inkluzivnosti za sve korisnike, uključujući osobe smanjene pokretljivosti i osjetljive skupine
-
ekonomičnost, izvodljivost i održivost rješenja.
-
racionalnost prostornog i tehničkog rješenja, uz optimizaciju troškova izvedbe i dugoročnog održavanja,
-
primjena energetski učinkovitih i ekološki prihvatljivih materijala, uključujući korištenje autohtonih biljnih vrsta i permeabilnih podloga,
-
održivost krajobraznog i urbanističkog rješenja.
Iz Natječaja će se isključiti radovi koji su:
-
predani poslije roka navedenog u uvjetima natječaja,
-
za koje nije dostavljen Obrazac projekta kroz EOJN RH
-
koji u bitnom ne sadrže elemente Grafičkih i tekstualnih priloga navedenih u točki V.2.1 ovih uvjeta natječaja
-
koji ne sadrže Dodatne priloge navedene u točki V.2.2 ovih uvjeta natječaja
9. NAGRADNI FOND
Određuje se nagradni fond u ukupnom iznosu od 24.130,69 eura.
Radovima koji su stručno izrađeni i odgovaraju uvjetima određenim ovom dokumentacijom za nadmetanje Ocjenjivački sud će dodijeliti nagrade kako slijedi:
-
I. Nagrada: neto EUR: 7.200,00 bruto EUR: 9.652,28
-
II. Nagrada: neto EUR: 5.400,00 bruto EUR: 7.239,21
-
III. Nagrada: neto EUR: 3.600,00 bruto EUR: 4.826,13
-
IV. Nagrada: neto EUR: 1.800,00 bruto EUR: 2.413,07
Isplata nagrada izvršit će se sukladno važećim propisima, kako slijedi:
-
fizičkim osobama, koje nisu obveznici PDV-a, prema iskazanom bruto iznosu u koji su uključeni svi porezi i davanja, prema modelu obračuna autorskih ugovora
-
fizičkim i pravnim osobama, koje su obveznici PDV-a, prema iskazanom bruto iznosu na koji se obračunava PDV, temeljem ispostavljenog računa
-
pravnim osobama, koje nisu obveznici PDV-a, za iskazan bruto iznos temeljem ispostavljenog računa
10. ROKOVI NATJEČAJA
Početak natječaja je 7.10.2025. godine.
Rok za postavljanje pitanja je do uključivo 21.10.2025. Pitanja se postavljaju putem sustava Elektroničkog oglasnika javne nabave Republike Hrvatske (dalje: EOJN RH) modul Pitanja/Pojašnjenja dokumentacije o nabavi.
Odgovori na pitanja daju se na istim internetskim stranicama kao i osnovna dokumentacija najkasnije do uključivo 3.11.2025.
Rok predaje natječajnih radova je petak, 5.12.2025. godine do 16:00 sati.
Očekivani rok završetka rada Ocjenjivačkog suda je 24.12. 2025. godine.
Izložba natječajnih radova održat će se nakon objave Obavijest o rezultatima projektnog natječaja u EOJN-u.
11. KOMUNIKACIJA
Zainteresirani sudionici natječaja pitanja mogu postaviti isključivo putem sustava Elektroničkog oglasnika javne nabave Republike Hrvatske (dalje: EOJN RH) kroz modul Pitanja/Pojašnjenja dokumentacije o nabavi. Svi sudionici natječaja moraju se registrirati na EOJN kao bi mogli postavljati pitanja i predati Natječajni rad.
12. UGOVOR O IZRADI PROJEKTNO TEHNIČKE DOKUMENTACIJE
Odluka Ocjenjivačkog suda je obvezujuća za Raspisivača/Investitora, a na temelju koje se objavljuje Obavijest o rezultatima projektnog natječaja.
Raspisivač/Investitor će pokrenuti pregovarački postupak javne nabave bez prethodne objave s Osobom ovlaštenom za projektiranje koju predlaže autor prvonagrađenog Natječajnog rada.
Procijenjena vrijednost investicije iznosi 1.100.000,00 EUR bez PDV-a, dok procijenjeni iznos usluge izrade projektno-tehničke dokumentacije iznosi 55.000,00 EUR bez PDV-a.
Projektno-tehnička dokumentacija sadržava idejni, glavni i izvedbeni projekt s troškovnicima koji se izrađuju sukladno važećim hrvatskim propisima, a koji uključuju sve potrebne projekte i elaborate za gradnju, opremanje i uređenje Javnog parka Šestine. Usluga izrade projektno-tehničke dokumentacije uključuje i ishođenje posebnih uvjeta i uvjeta priključenja te akta za građenje. Usluga izrade projektno-tehničke dokumentacije ne uključuje istražne radove i pripadajuće elaborate, revizije projekata, plaćanje upravnih praksi i sl., kao ni uslugu projektantskog i stručnog nadzora.
13. ZAVRŠNE ODREDBE
Svi sporovi koji bi mogli nastati iz ovog Natječaja prvenstveno će se rješavati dogovorom, a u slučaju da se ne riješe, u nadležnosti su stvarno nadležnog suda prema sjedištu naručitelja.
***
VAŽNO!
Natječajnoj dokumentaciji i online prijavi mogu pristupiti samo registrirani sudionici.
Ako ste već registrirani na našim stranicama, a zaboravili ste lozinku, promijenite je
ovdje.
Prijava se vrši u gornjem desnom kutu stranice.
Nakon prijave posjetite:
Za sve poteškoće prilikom registracije ili prijave slobodno nam se javite na natjecaji@d-a-z.hr