Okrugli stol
O vizualnoj edukaciji djece
Autor/izvor: DAZ 20/02/2013
Pozivamo sve koji se bave vizualnom edukacijom djece i mladih da sudjeluju na radionici, okruglom stolu i otvorenoj diskusiji pod nazivom O vizualnoj edukaciji djece koji će se održati u Društvu arhitekata Zagreba (DAZ), Trg bana J. Jelačića 3/1, Zagreb u utorak 26. veljače u 10h.
Nakon kratkih izlaganja arhitektonskih programa i škola za djecu iz Ljubljane - Arhitektura in Otroci, Beograda - Proces, Zagreba - Mala škola arhitekture i Helsinkija - Arkki slijedi pokazna radionica Sweet arhitecture za djelatnike u vizualnoj edukaciji djece i mladih koju će voditi predstavnica Škole arhitekture za djecu i mlade Arkki iz Finske, arhitektica i dizajnerica Mari Jaakonaho iz Helsinkija. Nakon okruglog stola i radionice održat će se kratka diskusija. Partneri u izradi programa O vizualnoj edukaciji djece su Arkki i Hrvatska komora arhitekta Odbor Arhitektura i djeca. Cilj ovog programa je upoznavanje sa suvremenim metodama rada s djecom u području vizualne edukacije i razvijanja vizualnog senzibiliteta.
´Arhitektura i izgrađeni okoliš – naše građevine, sela, gradovi, krajolici – pružaju okvir svim ljudskim aktivnostima i interakciji. Mi im dajemo oblik i oni oblikuju nas. Djeluju na stanje svijesti, duha, tijela, na način na koji se krećemo od mjesta do mjesta i način na koji se susrećemo. Uključuju kolektivno, društveno i kritičko djelovanje. Kroz simboličke, javne i privatne strukture i mjesta, predstavljaju vrijednosni sustav društva u konkretnom obliku. (...)
(...) Kvalitetu našeg budućeg okoliša odredit će djeca današnjice. Njihova sposobnost da donose trezvene, informirane odluke ovisit će o znanju, vještinama i sposobnostima koje će steći u tijeku svog obrazovanja. Njihov dom, škola, susjedstvo i zajednica šalju im poruku o njihovom mjestu na svijetu. U dobru ili zlu, okoliš pruža kontekst, ´cadre de vie´, koji tako izrazito utječe na fizičku i psihološku kvalitetu njihovih života, i u kojima će stasati u buduću ulogu građana.´
Iz ciljeva programa Architecture & Children: UIA Built Environment Education Network
Program
|
10:00 - 10:30
|
Registracija sudionika i kava
|
|
10:30 – 11:30
|
Razigrana arhitektura
|
Ana Struna Bregar, Arhitektura in otroci,
Ljubljana
|
Procesi edukativne arhitekture
|
Biljana i Bratislav Baranković,
PROCES edukativna arhitektura, Beograd
|
Mala &ˇkola arhitekture: Prostor i ja
|
Mia Roth Čerina,
Društvo arhitekata Zagreba, Zagreb
|
11:30-12:00
|
Pauza za kavu
|
|
12:00 – 12:30
|
Arkki, škola arhitekture
za djecu i mlade
|
Mari Jaakonaho, Arkki - Škola arhitekture za
djecu i mlade, Finska
|
12:30 – 13:30
|
Radionica za djelatnike u vizualnoj
edukaciji mladih i djece
|
Mari Jaakonaho, Arkki - Škola arhitekture za
djecu i mlade, Finska
|
13:30-14:00
|
Diskusija
|
|
Kotizacija za sudjelovanje u programu iznosi 140 kn koju treba uplatiti na žiro račun Društva arhitekata Zagreba 2360000-1101548547 do 26. veljače 2013.
Molimo da prijavu sudjelovanja s potvrdom o uplati kotizacije pošaljete na e mail daz@d-a-z.hr
Prijava treba sadržavati slijedeće podatke:
Ime i prezime
Organizacija
Kontakt telefon
Kontakt e-mail
Broj mjesta na radionici je ograničen na 30 zbog interaktivnih metoda koje se koriste u radu.
O sudionicima programa:
Razigrana arhitektura - Ana Struna Bregar, Arhitektura in otroci, Ljubljana
Arhitektura i djeca je jedina organizacija u Sloveniji koja provodi sustavno obrazovanje djece i nastavnika o arhitekturi, prostoru i dizajnu. Obrazovanje se temelji na učenju kroz praktično iskustvo. Organizacija spaja istomišljenike i suradnike koji provode programe. Surađuju s više od 30 institucija iz cijele Slovenije. U tri godine, njihove arhitektonske radionice za djecu (više od 200 radionica diljem Slovenije) vodilo je više od 200 stručnjaka. Sudjelovalo je više od 1500 djece u 2500 posjeta.
Procesi edukativne arhitekture - Biljana i Bratislav Baranković, PROCES edukativna arhitektura, Beograd
PROCES edukativna arhitektura je nezavisna organizacija koja se bavi edukacijom djece i mladih o prostoru, arhitekturi i održivom razvoju. Okuplja profesionalce iz sfera arhitekture, umjetnosti, pedagogije, kulture. Samostalno i kroz partnerstva s institucijama i srodnim organizacijama, realizira edukativne programe koji imaju za cilj jačanje svijesti o prostoru i razvoj arhitektonske, estetske i tehničke pismenosti i kulture.
PROCES edukativna arhitektura iz Beograda
Mia Roth Čerina, Mala škola arhitekture: Prostor i ja
Malu školu arhitekture 2010. godine pokrenuli su Društvo arhitekata Zagreba-Davorka Perić, Odbor Arhitektura i djeca pri Hrvatskoj komori arhitekata - Mia Roth Čerina, Udruga za promicanje vizualne kulture OPA - Gordana Košćec i Ida Mati Loher, udruga te NoThing - Aneta Mudronja i Jelena Perić. Bit će predstavljene metode rada na vizualnom obrazovanju djece kroz radionice Prostor i ja provođene u suradnji s zagrebačkim osnovnim školama i putem otvorenog poziva djeci u periodu od 2010-13. godine.
Sweet architecture, Mari Jaakonaho, Arkki - Škola arhitekture za djecu i mlade, Helsinki
Arhitektica i dizajnerica Mari Jaakonaho uvodi nas u povijest, aktivnosti i nastavne metode "Arkki škole arhitekture za djecu i mlade". Arkki je neprofitna organizacija koja provodi tečajeve, projekte, radionice te organizira kampove u kojima se provodi nastava arhitekture za djecu i mlade između 4-19 godina Mari Jaakonaho radi u Arkki-ju od 2008. Informacije o Arkki-ju: www.arkki.nu
Nakon uvoda o djelovanju Škole arhitekture za djecu i mlade Arkki, Arhitektica Mari Jaakonaho održat će jednosatnu pokaznu radionicu. Riječ je o radionici za djecu Sweet Arhitecture koju će finska arhitektica prezentirati djelatnicima u vizualnoj edukaciji kao i drugima zainteresiranim. Kroz radionicu upoznat ćemo se s metodom rada s djecom u programu škole Arkki. Maksimalan broj polaznika radionice je trideset (30) osoba.
Sweet Architecture tim iz Helsinkija
tr
strong
ˇp style=/a