Izložba

Dizajniranje SC-a

Autor/izvor: DAZ / HDD 14/10/2014

U četvrtak, 16. listopada u 20 sati u HDD galeriji otvara se izložba Hrvoja Živčića i Darija Devića "Dizajniranje SC-a". Izložba je koncipirana kao uvid u dosadašnji rad ovog dizajnerskog tandema u području nezavisne kulture na konkretnom primjeru njihove višegodišnje iznimno produktivne suradnje s Kulturom promjene Studentskog centra u Zagrebu.

Ova monografska izložba nastavak je serije sličnih događaja realiziranih u HDD galeriji koje promatraju rad dizajnera na jednom kontinuiranom i dugoročnom kulturnom projektu u kojem je dizajn odigrao bitnu identifikacijsku ulogu. Neki od dosad realiziranih projekata ove vrste u HDD galeriji su „Dizajn suvremene umjetničke prakse“ (2009.) posvećen radu Dejana Dragosavca Rute za kustoski kolektiv Kontejner i izložba „Frakcija 1996. – 2010.“ (2009.) , posvećena radikalnim mijenama koje je ovaj ugledni časopis za izvedbenu umjetnost doživio kroz rad triju autorskih studija koji su ga, u razdoblju od 15-ak godina, oblikovali.

Slično kao i prethodne, izložba „Dizajniranje SC-a“ predstavit će na jednom mjestu ekstenzivnu produkciju grafičkog dizajna i dizajna elektronskih medija koja ukazuje na dinamičan i uzajaman suodnos dizajnera i klijenta iz područja kulture — takav u kojem su dizajn i kulturni sadržaj koji on oglašava komplementarni te na eksplicitne ili sasvim suptilne načine utječu jedan na drugog. Od 2009. Hrvoje Živčić i Dario Dević surađuju s različitim akterima i manifestacijama u okviru SC-a na projektima dizajna i ilustracije za predstave, koncerte i festivale. Ova dokumentaristička izložba prikazat će potpuni presjek te suradnje do danas, koji zbog velike i heterogene aktivnosti SC-a broji desetke plakata, letaka, vizualnih identiteta, web stranica i drugih materijala. Oni kvalitativnim dosezima evociraju tradiciju grafičke kulture njegovane u Savskoj 25 (gdje su tijekom 70-ih pečat ostavili autori poput Mihajla Arsovskog, Borisa Bućana, Željka Borčića, Borisa Ljubičića, Gorana Trbuljaka, a 2000-ih mlađi autori poput Dore Budor i Maje Čule, Laboratoriuma i drugih), ali s vlastitim autentičnim pečatom u čvrstom dosluhu sa sadašnjim trenutkom i eklektičnim senzibilitetima samih autora.

Iz teksta „Ganz novi dizajn“ Željka Serdarevića:
Dizajn Živčića i Devića za SC obuhvatio je tijekom proteklih pet godina širok spektar projektnih zadataka, od kratkih video-animacija za Kult TV i domišljatih pop-up intervencija na web stranici kuće (2010), do jumbo-trakavica sastavljenih od više plakatnih površina na pročelju kompleksa SC-a (Dani hrvatskog filma, Ganz novi festival, kampanja Ovo ono). Njihovu eklektičnu produkciju nije lako svesti pod jedinstven nazivnik, no uočljiva je gotovo uvijek prisutna tenzija visokog tipografskog registra suprotstavljenog niskom registru ironične, retro ili stripovske ilustracije. Živčić i Dević koriste narudžbe SC-a kao poligon za testiranje vlastitih pisama i eksperimentalnih, procesnih tipografskih postupaka. Procesni pristup, najuspješnije primijenjen u seriji tipografskih ilustracija za plakate 9. Velesajma kulture (2012), doveden je do krajnosti dizajnom mjesečnih programa za Teatar &TD (2010) kod kojih su sve informacije ispisane rukom u bilježnici A5 formata. Dokumentacija suradnje s SC-om, koja obiluje snimkama dvojice dizajnera sa skalpelima u rukama, također svjedoči o važnosti uloge (manualnog) procesa. (...) Ovo forsiranje istraživačkog pristupa čini se opravdanim u kontekstu Studentskog centra, čija povijest obiluje uspjelim dizajnerskim eksperimentima — i to ne samo formalno-stilskim. Novine galerije SC predstavljale su kasnih 1960-ih značajnu inovaciju medija u odnosu na uobičajeni format izložbenog kataloga, a nestandardni program grafičke promidžbe teatra &TD usvojen je kasnije kao model u kazalištima širom SFRJ. Prošlogodišnja (2013) inkarnacija mjesečnog programa SC-a u opremi Živčića i Devića izravno se referirala na dizajn Novina galerije SC, a u kolažnim ilustracijama na naslovnicama mogao se prepoznati duh pojedinih rješenja Arsovskog za časopise Pop express i Polet.

Iz teksta Marka Goluba:
Notorna je činjenica da novije generacije mladih domaćih dizajnera zapanjujuće brzo autorski sazrijevaju. Hrvoje Živčić i Dario Dević su odličan primjer za ovo - već su niz godina jedna od centralnih imena na suvremenoj sceni grafičkog dizajna u Hrvatskoj s portfoliom koji zaslužuje i ozbiljniju retrospektivu od ove, dobrano formirane mlađe generacije od njih su im već za petama, a nijedan nije navršio 30 godina. Drugim riječima, po autorskoj zrelosti (ne i dobi) Živčić i Dević su već „srednja generacija“, ona koja gotovo da diktira dizajnerski mainstream, a prekjučer su izašli sa studija, štoviše rad za klijenta koji nam je pružio tematski okvir za ovu izložbu započeo je prije pet godina, dok su i sami još bili studenti na zagrebačkom Studiju dizajna. Teško je u njihovom slučaju govoriti o nekom konzistentnom autorskom jeziku, ali moguće je govoriti o dva naizgled sasvim suprotstavljena senzibiliteta koji se međusobno susreću i razilaze i premrežavaju kroz gotovo sve što su dosad radili – s jedne strane to je duboka uronjenost u sve niše tekuće digitalne i 'digitalizirane' pop, camp i trash kulture, koja se manifestira i u njihovom zajedničkom dizajnerskom radu i u eksperimentalnim, mahom arhivističkim i dokumentarističkim projektima Darija Devića (s Ivom Marijom Jurić). S druge strane, to je vrlo visoka razina grafičke i tipografske kompetencije (ovdje vrijedi spomenuti i da je Hrvoje Živčić trenutno jedan od profiliranijih dizajnera tipografskih pisama u Hrvatskoj) koja stabilizira prividnu lakoću razigranijih projekata, dok istovremeno daje određenu profinjenost onim nužno distanciranijima. U stvarnosti, ova dva ekstrema su izravno međusobno uvjetovana – pop senzibilitet konstantno osvježava Živčićev i Devićev vizualni vokabular, dok im virtuoznost u baratanju medijem i agilnost u praćenju (dizajnerskih) trendova daje razumljivu sintaksu i samopouzdanje.

Autori: Hrvoje Živčić i Dario Dević
Grafički dizajn: Lana Grahek
Kustos: Marko Golub
Tekstovi: Željko Serdarević, Marko Golub, Kultura promjene

Sponzori tiska: Cerovski Print Boutique, Ars kopija
Program HDD galerije podržavaju Ministarstvo kulture RH i Grad Zagreb. Program je sufinanciran sredstvima Zaklade Kultura Nova.

HDD galerija / Hrvatsko dizajnersko društvo, Boškovićeva 18, Zagreb, Radno vrijeme: Pon – pet 10 – 20h
izvor / više: http://dizajn.hr/
 

/a

Rezultati

DOM ZA STARIJE DUBRAVA

30/08/2023

Rezultati natječaja za izradu urbanističko-arhitektonskog rješenja DOMA ZA STARIJE DUBRAVA.

Rezultati

Prostor središta Trešnjevke

23/12/2020

Rezultati natječaja za izradu urbanističko-arhitektonskog rješenja PROSTORA SREDIŠTA TREŠNJEVKE.

Rezultati

Dječji vrtić Brezovica

15/12/2020

Rezultati natječaja za izradu idejnog arhitektonsko-urbanističkog rješenja ZGRADE DJEČJEG VRTIĆA U BREZOVICI.

  • Rezultati

    DOM ZA STARIJE DUBRAVA

    30.8.2023.

    Rezultati natječaja za izradu urbanističko-arhitektonskog rješenja DOMA ZA STARIJE DUBRAVA.

  • Rezultati

    Prostor središta Trešnjevke

    23.12.2020.

    Rezultati natječaja za izradu urbanističko-arhitektonskog rješenja PROSTORA SREDIŠTA TREŠNJEVKE.

  • Rezultati

    Dječji vrtić Brezovica

    15.12.2020.

    Rezultati natječaja za izradu idejnog arhitektonsko-urbanističkog rješenja ZGRADE DJEČJEG VRTIĆA U BREZOVICI.



 





Program je realiziran uz potporu 
 Grada Zagreba


Potpora:


Partneri:

 


Medijski partneri:

 

 


Donatori:



 



 

 


 



Program je realiziran uz potporu 
 Grada Zagreba


Potpora:



Partneri:



Medijski partneri:



Donatori:


  •  

 

Društvo arhitekata Zagreba
Trg bana Josipa Jelacica 3/1
t +385 1 4816151
daz@d-a-z.hr

DAZ bilten:

Prijavite se
Copyright ©2024 DAZ.