Kalendar

Još o konferenciji ARTUR 2018

28.11.2018 - 28.11.2018
Ciklus: ARTUR

Podsjećamo sve članove i zainteresirane na sedmu u nizu konferenciju ARTUR – arhitektura i turizam, 29. studenog 2018. godine u 17:00 sati u Zagrebu, u prostorima DAZ-a. Društvo arhitekata Zagreba organizira konferenciju ARTUR 2018 s temom KULTURNI TURIZAM koja povezuje projekte arhitekture s turizmom i arhitektonskim naslijeđem

O našim predavačima i predavanjima:

Dr.sc. Dražen Arbutina dipl.ing.arh.

rođen i obrazovan u Zagrebu, magistrirao 2000. godine, te doktorirao 2009. godine na na Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, danas prof.v.šk.u trajnom zvanju na Tehničkom veleučilištu u Zagrebu. Djeluje kao ovlašteni arhitekt i ovlašteni arhitekt urbanist, te ovlašteni voditelj građenja (član Hrvatske komore arhitekata, a kao autor, projektant, glavni projektant i nadzorni inženjer, te glavni nadzorni inženjer tijekom zadnjih gotovo dva desetljeća sudjeluje u realizaciji više stotina projekata koji između ostaloga uključuju obiteljske i višestambene zgrade, trgovačke, proizvodne i poslovne građevine), s ovlaštenjem za rad na kulturnim dobrima, dugogodišnji član ICOMOS-a i trenutni predsjednik ICOMOS Hrvatska djeluje kao autor i urednik članaka, knjiga i raznih drugih publikacija koje obrađuju problematiku zaštite kulturnih dobara, posebice graditeljske baštine. Kao nastavnik, znanstvenik i predavač sudjeluje na brojnim radionicama, stručnim i znanstvenim skupovima, kako u Hrvatskoj, tako i u inozemstvu.

Grad, muzej, arhitektura i selfie infrastruktura

Velebne zgrade, atraktivna pročelja, spektakularni prostori ulica i trgova ili intimni prostori dvorišta i gradskih blokova, svi oni predstavljaju vizualno prijemčivu scenografiju simplifikacije gradskog života. Takvi prostori i u njima ili oko njih sagrađene strukture bivaju potencijal za atraktivne slike. Slike koje nemaju snagu osobnog doživljaja već najčešće samo vizualnu atraktivnost svedenu na opća mjesta koja se u pojedinim prostorima pokazuju i prikazuju kao marketinški simboli. To su vrlo često mjesta na kojima suvremeni turist, u velikom broju slučajeva, no ne i uvijek, kroz te prostore užurbano prolazi, koristeći tek kameru na svom mobilnom uređaju kako bi u sekundi njome sebe postavio u centar urbanog spektakla, nalik na poznate pojedince iz promidžbenih plakata ili filmova. U takvim slučajevima on ne sudjeluje u gradskom životu, već definira svoju stvarnost neovisno od grada koji živi oko njega.

A grad, u koji mnoštvo suvremenih turista dolazi, nije samo mjesto obitavanja većeg broja njemu stranih ljudi. Grad nije samo mjesto u kome su koncentrirane strukture koje omogućavaju obitavanje za turiste nepoznatom društvu, već je grad mjesto gdje te strukture postaju arhitektura, a kao materijalizacija njihova intenzitivnog kolektivnog života. Grad predstavlja i dokument o prošlosti društva koje ga je stvorilo, model društva koje u njemu funkcionira, ali i potencijal za razvoj i boljitak ili upozorenje pred nesreću, za društva koja bi u njemu tek mogla nastati.

Grad predstavlja složeni muzejski prostor u kome ljudi i njihove interakcije mogu biti promatrane bez odmaka i u kome posjetilac, turist, ima priliku sudjelovati u muzejskom postavu, imaginarnim predstavama svakodnevnih životnih aktivnosti i potreba, neobičnih socijalnih konstrukcija. Grad daje suvremenom turistu i mogućnost da se sakrije kao pojedinac u masi drugih ljudi i na taj način postane dio društva u kome svakodnevno ne živi, turist dobija priliku u kratkom vremenu živjeti drugim i drugačijim životom, pod uvjetom da ne protrči kroz prostore grada. Grad je za suvremenog turista tada potencijalna i poticajna, inkluzivna, a zahtijevna i složena, društvena i materijalna struktura, potencijal za učenje i kratko proživljavanje, mogućnost usvajanja drugačijeg načina života, a ne tek infrastruktura za brzinski izrađeni selfie, naravno, ako u tome gradu, uz arhitekturu i atraktivnu urbanu strukturu, ostane i nešto građana koji gradski život kontinuirano žive.

Dragana Lucija Ratković Aydemir

završila je studij komparativne književnosti i povijesti umjetnosti u Zagrebu, a stručnim usavršavanjem u Fondaciji Marcel Hicter iz Bruxellesa stječe Europsku diplomu iz kulturnog menadžmenta. Nakon desetogodišnjeg rada u Ministarstvu kulture na poslovima zaštite kulturne baštine i UNESCO-ve stipendije u Poljskoj, godine 2005. osniva u Zagrebu tvrtku MUZE, prvu za upravljanje projektima u kulturi i turizmu u Hrvatskoj. Dragana Lucija sa svojim timom djeluju kao partner u procesu kvalitetnog planiranja i profesionalnog upravljanja projektima interpretacije i prezentacije baštine i osmišljavanja doživljajnih atrakcija za posjetitelje diljem Hrvatske. Od četrdesetak uspješno osmišljenih destinacija i atrakcija, istaknutiji su višestruko nagrađeni Ekomuzej batana iz Rovinja (uvršten na UNESCO-vu listu najboljih praksi očuvanja nematerijalne baštine), Centar za posjetitelje Ivanina kuća bajke u Ogulinu, Podzemni grad Paklenica u NP Paklenica, Prijemni centar Mali Sakadaš u PP Kopački rit, Putovima Frankopana...

Godine 2009. izabrana je za predsjednicu Asocijacije pomorskih muzeja Mediterana (AMMM) sa sjedištem u Barceloni (četverogodišnji mandat), a od 2010. UNDP Hrvatske angažira je kao stručnu savjetnicu za ekomuzeje u projektu Coast. Od godine 2012. upravlja projektom interpretacije i prezentacije prirode za 30 investicija mreže nacionalnih parkova, parkova prirode i zaštićenih područja RH u području interpretacije i prezentacije baštine. Potpredsjednica je dviju nacionalnih udruga: Hrvatske udruge za interpretaciju baštine «Interpretirajmo Hrvatsku» i Nacionalne udruge za interdisciplinarno djelovanje na području turizma i baštine. Nacionalna je koordinatorica udruge Interpret Europe za Hrvatsku te članica više strukovnih udruženja poput ICOM-a i ORACLE-a.

Kako nastaju žive i propulzivne destinacije, atrakcije, proizvodi i doživljaji?

Multidisciplinarnim pristupom, timskim radom i kompetencijama iz područja muzeologije, kulturnog menadžmenta, interpretacije i prezentacije baštine i razvoja doživljaja posjetitelja, nadahnute ideje iz područja kulture i turizma postaju gospodarski održivi i visoko kvalitetni projekti, promotori znanja i napretka, aktivni čimbenici pozitivnih promjena u sredinama u kojima nastaju. Na primjerima realiziranim u Hrvatskoj u zadnjih desetak godina, upoznati ćemo se s ključnim temama iz područja interpretacije, prezentacije i održivog korištenja baštine.

Kata Barišić

Kata Barišić diplomirana je ekonomistica i vlasnica PokloniMe.hr. - prvog hrvatskog webshopa za prodaju iskustvenih, personaliziranih i kreativnih poklona za sve prigode. Projekt je dobio Zlatnu nagradu za doprinos i inovaciju u web poslovanju 2011. 

Kata svoju životnu filozofiju živi strastveno kroz poduzetništvo jer smatra da je život iskustvo, i da samo o nama ovisi kakvo. Zato želi i svojim kupcima pružiti WOW uslugu i različita kreativna iskustva i sretne uspomene koja za njih pomno bira diljem Lijepe naše. Njena poštapalica je: ‘Ko daje prima, tko daje ima.’ Uvijek smo mi sami sretniji kad darujemo i zato treba darivati i pomagati kad god to možete jer ne samo da usećujete drugu osobu već i sebe. 

Potaknuta velikim turističkim boomom našeg glavnog grada uz PokloniMe, pokreće turistički startup Zagreb Time Travel - prvu digitalnu turu Zagrebom koja kulturnu baštinu i povijesne znamenitosti grada prezentira turistima kao putovanje kroz vrijeme, uz primjenu suvremenih tehnologija proširene (AR) i virtualne stvarnosti (VR).

Posjetitelji će tijekom ture svjedočiti isprepletanju prošlosti i sadašnjosti grada uz pomoć tableta koji postaje njihov „vremeplov“ i omogućuje da putem digitalnog prozora zavire u prošlost i vide inače nevidljive urbane legende i povijesne događaje.

ZAGREB TIME TRAVEL ima za cilj revolucionarizirati turističke obilaske te unijeti nove inovativne interaktivne i kreativne doživljaje i tehnologiju u način na koji doživljavamo povijest grada. 

Gamifikacija je veliki trend u svijetu, stoga će turisti također moći sakupljati bodove rješavajući povijesne pitalice i zagonetke učeći pritom o gradu kroz igru, a njegovi vodiči kroz grad u prvoj turi su poznate žene iz povijesti Zagreba. Također moći će saznati brojne zanimljive činjenice o gradu te snimiti atraktivne fotografije s povijesnim likovima i jedinstvenim zagrebačkim građevinama koje mogu dijeliti na svojim prijateljima na društvenim mrežama i tako promovirati našu zemlju. Korisnik na tabletu skupljajući bodove otključava i popuste za lokalne kulturne i poslovne subjekte. 

Moderni korisnik traži doživljaj destinacije pa stoga aktivno sudjelovanje u kreativnim turama na njega ostavlja snažniji i emotivniji dojam, lakše uči o destinaciji putem igre, ona povećava njegovu želju za duljim boravkom u mjestu, a time i za povećanom potrošnjom na destinaciji što ima korist za društvo u cjelini. Virtualna i proširena stvarnost mijenjaju lice tradicionalnog turizma, ali pružaju i nove mogućnosti za emotivnije povezivanje s posjetiteljem te omogućuju kreiranje novih izvora prihoda za cijelu zajednicu.

Ovaj jedinstveni projekt u turističkoj ponudi grada Zagreba nagrađen je od strane Grada Zagreba u sklopu StartupFactory Zagreb, dobitnik 1. nagrade u kategoriji poduzetništvo od strane Zagrebačke banke, te je dobitnik i 1. nagrade javnosti na glasanju preko društvenih mreža. U listopadu ove godine smo dobili i 2. nagradu za Inovaciju godine 2018. od strane Hrvatske turističke zajednice.  

Ali više o nastanku i razvoju ovog inovativnog turističkog proizvoda reći će nam idejna začetnica i autorica na prezentaciji.

Irena Mažer, dia, voditeljica projekta 3LHD

3LHD je interdisciplinarni arhitektonski ured, zainteresiran za integraciju raznih disciplina; arhitekture, urbanog i pejzažnog krajolika, dizajna, umjetnosti. Takav pristup je rezultirao serijom projekata i realizacija u Hrvatskoj i inozemstvu tijekom zadnjih dvadesetak godina.
3LHD ima integrativni pristup projektima i smatra da osim funkcionalnih, arhitektura mora odgovarati i na mnoga druga pitanja. Osnovni principi prakse utkani su u suvremenost početka 21. stoljeća.
Pristup projektiranju je svaki put s različitim realnostima, s mnogo različitih parametara koje si zadajemo i koji su nam zadani, on je integralan, analitičan i iterativan. Zasnovan je na izmjeni mišljenja različitih ljudi, koje nastojimo uvesti u produkciju, to su različiti stručnjaci, eksperti za razna područja i zajedno sa njima nastojimo doći do najkvalitetnijeg proizvoda. Tu je naš pristup producentski i često se dovedemo u ulogu režisera ili DJ-a koji na kraju izvede najbolji editing. Takvim načinom rada istražujemo najprimjereniji koncept i pokušavamo stvoriti novu vrijednost. Uvijek radimo svojevrsni prototip, koji je kao i u autoindustriji koji puta redizajn, a koji puta istraživački poduhvat.

3LHD je arhitektonski studio koji su osnovala četiri partnera: Saša Begović (rođen 1967. u Bjelovaru), Marko Dabrović (rođen 1969. u Dubrovniku), Tanja Grozdanić Begović (rođena 1968. u Zagrebu) i Silvije Novak (rođen 1971. u Rijeci). 3LHD je osnovan 1994., kada su tri od četiri partnera još uvijek bili studenti na zagrebačkom Arhitektonskom fakultetu, u ozračju hrvatske političke i ekonomske tranzicije, a zasnovan je na temeljima timskog rada i atmosfere. Nakon godina uspješnog poslovanja 3LHD je 2016. imenovao novu partnericu Paulu Kukuljicu (rođena 1976. u Oakvilleu (Kanada)).
Svi partneri diplomirali su na Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska.
3LHD partneri gostujući su predavači na institucijama diljem svijeta, a trenutno su nastavnici na Arhitektonskim fakultetima Sveučilišta u Zagrebu i Splitu.

(izvor: www.3lhd.com)

Karlovački slatkovodni akvarij smješten je uz obalu rijeke Korane. Ovaj međunarodno nagrađivani projekt iznimno je uspješan primjer realizacije financirane sredstvima iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Realiziran je u roku i bez zastoja a gradnja je trajala godinu dana.

Slatkovodni akvarij i muzej rijeka je lokalna turistička atrakcija temeljena na bioraznolikosti karlovačkih rijeka i jezera, te bogatoj tradiciji života uz rijeke. U dvije godine, koliko je proteklo od otvorenja, posjetilo ga je više od 100.000 posjetitelja, potvrđujući da je obogatio lokalnu turističku infrastrukturu, osigurao tržišnu prepoznatljivost i povećao turističke kapacitete u turizmu Karlovca.

Akvarij predstavlja floru i faunu hrvatskih rijeka i jezera, geološku prošlost, tradicijsku kulturu i povijest porječja četiriju karlovačkih rijeka. Cilj oblikovanja bilo je afirmiranje šetnice te stvaranje novog mjesta susreta u gradu Karlovcu. Namijenjen je prvenstveno edukativnom turizmu - učenicima, studentima, hobistima i znanstvenicima, ali i svim turistima koji su do sada Karlovac vidjeli samo kao usputno odmorište.

Projekt je sufinanciran sredstvima iz Europskog fonda za regionalni razvoj u okviru Operativnog programa Regionalna konkurentnost 2007.- 2013. u iznosu 36.222.282,45 kn, a ukupna vrijednost projekta je 36.691.939,25 kn.

Daniel Tomičić, mag. educ. hist. art. et hist.

Od 2008. godine organizira događanja na temu dizajna i umjetnosti. Diplomirao je povijest umjetnosti i povijest (MA) na Sveučilištu u Zagrebu, Filozofski fakulte. 1999.–2004. radio je u Galeriji Klovićevi dvori u Zagrebu kao suradnik u organiziranju izložbi, 2005.–06. voditelj je Galerije Arsenal u Zadru. 2008. godine pokreće tvrtku Scuderia Zagreb, 2009. u sklopu koje i danas djeluje. 2009. pokreće Auto(r), najveću konferenciju o dizajnu automobila u Europi, koju od tada organizira jednom godišnje. Od 2012. kreativni je direktor Sljemena, zagrebačke tvornice kovčega osnovane 1921. godine. 2013. pokreće Produkteku, B2B platformu za produkt dizajn. Od 2014. organizira Zagreb Design Week (Tjedan dizajna Zagreb), koji već u prvom izdanju najveće događanje posvećeno dizajnu u Hrvatskoj. 2016. je suautor knjige Carski i kraljevski registar Bugattija ( ISBN 978–3–200–04879–9, CEAUTO GmBH, Beč). Od 2016. sustavno promovira dizajn hrane (Food Design) organiziranjem izložbi, predavanja, panela i radionica. 2018. pokreće Art Zagreb, sajam umjetnosti.

Zagreb Design Week (ZGDW) pokrenut je 2014. kao Tjedan dizajna Zagreb. Od prvog izdanja postaje najveće događanje za dizajn u Hrvatskoj. Održava se jednom godišnje i sastoji se od niza izložbi, instalacija, predavanja, panela, radionica, filmskih projekcija… 2014. festival je održan u Laubi, da bi se 2015. proširio na 2.500 m2 Haube. Za 2016. brigada* dizajnira štandove u Haubi, a ZGDW se prvi puta širi na Partner lokacije diljem Zagreba. Posljednje izdanje u Laubi održano je 2017. i za tu je prigodu na ruševini TKZ-a stvoren Dizajn park. Ovogodišnje, jubilarno, izdanje, održano je u Tehničkom muzeju Nikola Tesla, novoj lokaciji gdje će se ZGDW održavati sljedećih nekoliko godina. 3.000 m2 interijera i 1.000 m2 Dizajna parka uređeno je kao novi cool prostor za događanja u središtu grada. ZGDW 2018 privukao je više od 25.000 posjetitelja.

Raspored predavanja

 

 

Komentari

Morate biti logirani kako bi mogli komentirati.

ARTUR

Program ARTUR  iniciralo je Društvo arhitekata Zagreba i pokrenulo u suradnji s Institutom za turizam i Savjetom za zelenu gradnju, te Društvima arhitekata Zadra, Dubrovnika i Istre čiji su dugoročni ciljevi usmjereni na prevladavanje postojećih nedostataka i problema vezanih za prostor i turizam.

Iz ciklusa

02.03.2020 - 07.06.2020
Putovanje EPK Rijeka i Raša 5.-7.6.2020

29.11.2018 - 29.11.2018
konferencija ARTUR 2018 - KULTURNI TURIZAM

29.11.2018 - 29.11.2018
Održana je konferencija ARTUR 2018

13.11.2017 - 13.11.2017
ARTUR konferencija: Industrija i turizam


 





Program je realiziran uz potporu 
 Grada Zagreba


Potpora:


Partneri:

 


Medijski partneri:

 

 


Donatori:



 



 

 


 



Program je realiziran uz potporu 
 Grada Zagreba


Potpora:



Partneri:



Medijski partneri:



Donatori:


  •  

 

Društvo arhitekata Zagreba
Trg bana Josipa Jelacica 3/1
t +385 1 4816151
daz@d-a-z.hr

DAZ bilten:

Prijavite se
Copyright ©2024 DAZ.