Priopćenje

Reakcija HDD-a povodom novoraspisanog natječaja Hrvatske turističke zajednice

Autor/izvor: DAZ/HDD 01/03/2023

Cjeloviti tekst reagiranja pročitajte u nastavku.

Hrvatsko dizajnersko društvo strukovno je udruženje i kao takvo bavi se promicanjem zajedničkih strukovnih i socijalnih interesa članova Društva i sustavnim stvaranjem društvenih uvjeta koji vode poboljšanju rada na području dizajna. Svojim dugogodišnjim iskustvom uspješnog i kvalitetnog provođenja natječaja za dizajn smatramo da se javno zalažemo za profesionalizam u dizajnu te da time doprinosimo edukaciji svih uključenih dionika, i u konačnici, unapređenju kvalitete života svih građana Republike Hrvatske. Slijedeći navedeno i nakon upućenog poziva Maši Milovac, predsjednici HDD-a, za sudjelovanje u stručnom Povjerenstvu, očekivali smo suradnju s Hrvatskom turističkom zajednicom povodom raspisivanja novog natječaja kojim se traži novi krovni koncept (Big Idea) te novi vizualni identitet Hrvatske kao turističke destinacije, međutim unatoč naporima s naše strane, u HTZ-u nismo naišli na razumijevanje niti odlučnost za unošenje nužnih izmjena natječajne procedure kao ni za poboljšanje natječajnih uvjeta koji bi cjelokupni natječajni proces podigli na profesionalnu razinu s ciljem realiziranja maksimalnog potencijala svih pristiglih rješenja.
 
Da bi stvaranje novog brenda Hrvatske kao turističke destinacije bilo uspješno i odgovaralo vremenu u kojemu nastaje, govoreći iz pozicije struke, uvjereni smo da se najuspješnije koncipiranje, komuniciranje, prezentiranje, a na kraju i primjena brenda postiže promišljenim, usmjerenim i odgovarajućim oblikovanjem koje proizlazi iz strateškog razmišljanja, što propisana procedura ovog natječaja ugrožava budući da se istovremeno od natjecatelja traži “krovni koncep (Big Idea) i novi vizualni identitet Hrvatske kao turističke destinacije”, bez jasnih smjernica ili uvjetovanja rješavanja zadatka integralno, vodeći računa o tome da krovni koncept donosi smjernice za vizualno komuniciranje istog. Iako je moguće da se rješenja različitih autorskih timova kroz trenutno raspisanu metodu “poklope”, u tom slučaju radi se više o sreći i pukoj slučajnosti nego o pravilnom strateškom upravljanju brendingom, na što smo ukazivali i u dosadašnjoj komunikaciji s predstavnicima HTZ-a. I upravo zato nikako ne možemo razumjeti, niti smo povratno dobili odgovarajuću argumentaciju, zašto u trenutnom natječaju zadatak nije postavljen na način da se traži novi brend Hrvatske kao turističke destinacije u kojem i krovni koncept i dizajn vizualnog identiteta uvjetuju, i slijede jedan drugoga, odnosno dijele zajedničku, cjelovitu, sveobuhvatnu ideju.
 
Od niza propusta koje primjećujemo u Pozivu odnosno općim uvjetima natječaja, ističemo činjenicu da do dana ove objave nije poznato tko su stručnjaci koji čine članove stručnog Povjerenstva zaduženog za ocjenjivanje pristiglih rješenja, što otvara prostor za netransparentno odlučivanje i dovodi u pitanje objektivnost i uopće kapacitiranost takvog tijela za donošenje važnih odluka poput ove. Transparentan popis članova stručnog povjerenstva, kao i sastav koji potvrđuje njegovu stručnost, minimalan je uvjet koji mora zadovoljiti bilo kakav natječaj, i svakako jedan od nužnih preduvjeta da i mi kao organizacija proslijedimo natječaj našem članstvu, kao što smo nerijetko zamoljeni prilikom raspisa ovakvih natječaja. Problematična je i činjenica da je pozvanim ponuditeljima za zadatak novog vizualnog identiteta Hrvatske kao turističke destinacije osigurano obeštećenje od svega 1.000,00 € + PDV, što je nepoticajno i nedostatno za količinu vremena i truda koju će dizajneri uložiti u rješavanje zadataka. Nedostatni su i iznosi triju nagrada za vizualni identitet (4.000,00 € + PDV za prvo mjesto, 3.000,00 € + PDV za drugo mjesto te 2.000,00 € + PDV za treće mjesto) s obzirom na to da uključuju preuzimanje svih imovinskih prava na vizualne identitete, uključujući i pravo na neograničeno iskorištavanje (teritorijalno, vremenski i sadržajno) što ne samo da nije u skladu s HDD-ovim Smjernicama za izračun cijene djela dizajna, nego najviše ukazuje, na žalost, na nerazumijevanje struke te na opći stav koji Hrvatska turistička zajednica ima spram profesionalnih dizajnera kako u Hrvatskoj, tako i u inozemstvu.
 
Kao strukovno udruženje stava smo da ovako postavljen natječaj za novi krovni koncept (Big Idea) te novi vizualni identitet Hrvatske kao turističke destinacije nikako ne može iznjedriti kvalitetan rezultat, a ovakvu praksu u raspisivanju natječaja oštro osuđujemo jer smatramo da njegov provoditelj time svjesno šteti ugledu struke. 
 
 
Upravni odbor Hrvatskog dizajnerskog društva
Maša Milovac, predsjednica
Damir Gamulin
Dejan Kršić
Nika Pavlinek
Nenad Roban
Sven Sorić
Kristina Volf

Ostalo

Zakon o prostornom uređenju

Tko bi trebao biti odgovoran za planiranje prostora?

19/03/2024
DAZ
Fakultet i Komora trebaju odbiti sudjelovati u predloženom tijelu za novi Zakon o prostornom uređenju  

Članstvo

Programi Društva arhitekata Zagreba u 2024. godini/ Poziv na učlanjenje i obnovu članarina

18/03/2024
DAZ

 
Zahvaljujemo se svim članovima koji plaćanjem članarina podupiru djelovanje DAZ-a kroz programe, sekcije i natječaje te pozivamo nove članove na učlanjenje!

Konferencija

BUS 2024 – Budućnost ugodnog stanovanja

14/03/2024
DAZ
Trinaesta po redu konferencija za studente „BUS 2024 – Budućnost ugodnog stanovanja“ održava se u subotu, 16. ožujka 2024. na Rudarsko-geološko-naftnom fakultetu s početkom u 10 sati.

Webinar

Transformacija i jačanje konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija

12/03/2024
DAZ
U suradnji sa stručnjacima tvrtke PJR pozivamo članove na webinar, na kojemu će se predstaviti ključni elementi natječaja i pružiti odgovori na pitanja.

Festival

DANKAfilm

11/03/2024
DAZ
 U trećem izdanju DANKA festivala, 24satnog filmskog festivala, fokus je premješten s kazališta na film. Timovi su u 24 sata napisali, snimili, montirali i projicirali svoje kratke filmove, a jedna od lokacija na kojoj se snimalo bio je i prostor Društva arhitekata Zagreba.

GIO 2023

Godišnja izložba ostvarenja u 2023. – nominacije za UHA-ine nagrade

11/03/2024
DAZ
Na Godišnju izložbu ostvarenja hrvatskih arhitektica i arhitekata u 2023. godini prijavljeno je 68 radova: 58 ostvarenja i deset publicističkih i nakladničkih radova, a među nominiranima za nagradu ”NEVEN ŠEGVIĆ” za publicistički, kritički, znanstveno‐istraživački I teorijski rad na području arhitekture za 2023, nominiran je i DAZ-ov PODCAST - PREDNJI PLAN. 

Natječaj

Svjetska izložba EXPO 2025 u Osaki, Japan

06/03/2024
DAZ/UHA
Ministarstvo vanjskih i europskih poslova raspisuje, a UHA provodi arhitektonsko-dizajnerski natječaj za idejno multidisciplinarno rješenje hrvatskog nastupa na Svjetskoj izložbi EXPO 2025 u Osaki, Japan, s izradom projektne dokumentacije.

Nagrada

Objavljen Pozivni natječaj za dodjelu Nagrade „Vladimir Nazor“ za 2023. godinu

06/03/2024
DAZ
Ministarstvo kulture i medija objavilo je Pozivni natječaj za dodjelu Nagrada „Vladimir Nazor“ za najbolja umjetnička ostvarenja u Republici Hrvatskoj na području književnosti, glazbe, filma, likovnih i primijenjenih umjetnosti, kazališne umjetnosti te arhitekture i urbanizma za 2023. godinu. 


 





Program je realiziran uz potporu 
 Grada Zagreba


Potpora:


Partneri:

 


Medijski partneri:

 

 


Donatori:



 



 

 


 



Program je realiziran uz potporu 
 Grada Zagreba


Potpora:



Partneri:



Medijski partneri:



Donatori:


  •  

 

Društvo arhitekata Zagreba
Trg bana Josipa Jelacica 3/1
t +385 1 4816151
daz@d-a-z.hr

DAZ bilten:

Prijavite se
Copyright ©2024 DAZ.